Pearl Habour 1-2-14 - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu Pearl Habour 1-2-14 - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu

Pearl Habour 1-2-14

Blijf op de hoogte en volg Cees

01 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Manapouri

Het is lastig in de tent. Vrijdagavond en de mensen kakelen maar door. Het is 2:00 uur in de nacht en nog niet rustig. Dan maar vroeg uit de slaapzak. Het ziet er aardig bewolkt uit. Als de zon zijn werk heeft gedaan, komt er meer blauw aan de hemel. Het is warm. Ik ga eerst maar eens tanken, want het lampje ging branden toe ik gisteren net Wanaka inreed. Boodschappen gedaan en ja het is hier een stuk duurder. Vergeleken met 12 jaar terug, zijn er veel winkels bij gekomen. Ik moet wachten tot 12 uur, dan kan ik me inschrijven voor de Texel Halve Marathon. Gelukkig hoef ik niet als de Europese inschrijvers niet mijn nest uit. Het is gelukt, trakteer mezelf op een boysenberry icecream. Vervolgens richting zuiden naar het grootste nationale park van NZ: Fiordland. Het land wordt nu echt dor. Rij een kloof in met een schitterend blauw stromend riviertje. Daar is Queenstown, echt toeristisch geworden. Rij nu langs het meer. De skuumkoppe verraden dat het hard waait. Na het meer grijpen de grijze wolken om zich heen. Af en toe valt er een spatje en de buitentemperatuur in auto geeft 14 graden aan. Dat scheelt een jas. Het gekke is, als ik richting Fiordland rij, klaar het op. Terwijl deze regio bekend staat om zijn vele regenval. Kom bij de camping Possum Lodge aan in Manapouri. Zo genoemd naar het meer waar het aanligt. De eigenaar heeft nog een plekje over voor mijn tent. Het ziet er allemaal wat armoedig uit. Als het maar schoon is en gratis wifi. Wat wil een mens nog meer? ’s Avonds in Te Anau te eten het eettentje hier is als dicht en ben na macaroni, aardappelen, salami en wortelen, toe aan wat lekkers. Morgen half zeven op moet dan een goeie 500 meter lopen om bij Pearl Habour te komen want daar begint mijn volgende avontuur. Dat lezen jullie morgen.

  • 01 Februari 2014 - 10:32

    Tineke:

    Verweg en toch dichtbij.....
    Ik reis door je verhalen en foto,s een beetje mee....
    Liefs Tineke

  • 01 Februari 2014 - 10:44

    Cocky:

    Wat weer een genot om je verhaal te lezen prachtig mooi !
    Hier gaat alles gewoon z,n gangetje .Vanmiddag ga ik naar Annemieke om eindelijk een
    Keer de tweeling te bewonderen heb er zin in
    Liefs Cocky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 30219

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 17 Februari 2014

Nieuw Zeeland 7

08 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Down Under

Landen bezocht: