Zwarte aalscholver 11-2-14 - Reisverslag uit Mapua, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu Zwarte aalscholver 11-2-14 - Reisverslag uit Mapua, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu

Zwarte aalscholver 11-2-14

Blijf op de hoogte en volg Cees

11 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Mapua

Waarachtig het heeft een paar druppen geregend. Minder dan in het koude kikkerlandje. De wolken blijven rond de bergen en heuvels hangen. Dat houdt in, dat in de vallei de zon de boventoon voert. In smeren maar met factor 30 want in 10 minuten ben je hier verbrand. Cisca gaat naar Mapua, een plaatsje even verderop dan Rabbit Island, naar een hobbyclub voor handwerken. We gaan mee met de fietsen op de fietsendrager. Van hier uit is er ook weer een fietsroute richting Motueka. Gelukkig is het eerste stuk vlak. De spieren hebben de wandeling van gisteren nog in de benen. We volgen de kustlijn. Vroeger ging hier ook de hoofdweg langs, die ze nu een stuk landinwaarts hebben aangelegd, wat de doorreis verkort. De zon schittert op het heldere blauwe water. We verlaten de kustlijn en moeten stukjes klimmen, wat met de citybikes niet echt meevalt. Genieten van de rust en de natuur. We gaan terug naar het haventje van Mapua, daar is een pontje wat elk heel uur gaat. Waar ken ik dan van? Eerst lekker lunchen buiten op een terras, met uitzicht op het water tussen Mapua en Rabbit Island. Het veerbootje doet er maar 5 minuten over en maakt nog een kleine omweg om naar de overkant te varen. Dit vanwege vaarroutes en veiligheid, denk ik. Ze vragen wel 8 dollar per persoon voor een enkeltje (5 euro). We zijn op nu weer op onze vertrouwde konijneneiland. Het is laag water, dat neemt niet weg dat we kunnen zwemmen. Heerlijk verfrissend na een fietstocht. Op de terugweg naar huis weer langs de kustlijn. Zelfs over een dijkje en met vlakland en bomensingels waan je je in Nederland, vooral omdat de bergen op de achtergrond verhuld zijn in wolken. Teruggekomen op ons nest, kijk ik wat Mapua betekent in het Maori’s en wat blijk het is de zwarte aalscholver. Die hebben we vandaag dan wel niet gezien, maar wel veel andere vogels en zelfs een paar vreemden. Dat bleken we zelf te zijn.

• 11 Februari 2014 - 23:28

Cocky:

Zo ,dat was weer bij de konijnen af met twee vreemde vogels !!!

• 12 Februari 2014 - 15:19

Fejitje :

nog een paar dagen
    dan weer naar het schapeneiland met konijnen en vreemde vogels
    groeten aan de familie vlaming
    goede vlucht en welkom thuis feijtje

• 12 Februari 2014 - 18:54

Judith:

Nou vreemde vogel, toch nog je blog gechecked! wat super dat je helemaal vanaf de andere kant van de wereld de AVT zaken mbt website etc blijft regelen! groetjes van de mussen aan de mapuas.