Sunny Monday - Reisverslag uit Richmond, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu Sunny Monday - Reisverslag uit Richmond, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu

Sunny Monday

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

24 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Richmond

Maandag 24-1-11
De dag begint onbewolkt. Prachtig weer en tijd om de tuin en het huis te fotograferen. Vandaag toch ook een relaxdag. Om 11 uur naar Rabbit Island om te vissen. Laat ik het zo zeggen, eerst kijken of het werkt en of er punten voor verbetering vatbaar zijn. Het is al vrij hoog. De golven zijn te overzien. We gaan eerst met het sleepnet, dat opa van Dijk nog gemaakt, heeft een trek doen. Zeker een 30 soort kleine haring halen we binnen. Deze dienen als aas. Er zit zelfs een krab in het net en een klein platvisje. We peddelen een aardig eindje de zee op. Johan heeft nog niet genoeg haspels. De lijntjes zijn om een emmertje gedraaid. Tot zover prima, als we de kayaks bij elkaar hebben leggen dan gaat er teveel draad van het emmertje af en raakt in de knoop. Iets wat we wilden voorkomen. Goed na even pielen zijn de drijvers en het lijntje met aas uitgezet. We peddelen weer naar de kant naar Cisca. Langzamerhand is het tijd voor de lunch. Het water komt steeds hoger. Zelfs zo hoog dat er geen strand overblijft. Toch maar het lijntje binnenhalen. Geen vis zit eraan behalve het aas aan sommige haken. Goed een ervaring rijker. We hadden al gehoord dat het niet de goede tijd was om nu te gaan vissen. Weer wat geleerd. In ieder geval werkt het sleepnet nog steeds. ’s Middags gaan Johan en ik nog naar het winkelcentrum. Johan koopt toch ook shirts van merinowol. Ik koop kaarten voor mijn kleindochters. Ik besluit nog een stuk te gaan hardlopen. Ondanks dat het al 16 uur is blijft het warm. Goede training want morgen willen we de berg op. Hij geeft mooi weer op!

• 24 Januari 2011 - 18:12

Carla De Kroon:

Hoi Cees,
    Ik heb je site ook maar eens opgezocht.
    Leuk om dat te lezen,je hebt het wel naar je zin geloof ik !!
    Met mij gaat het al weer steeds beter,
    vanmiddag was Marijke hier nog even,was gezellig.
    Nog heel veel plezier down under !!!
    Groetjes,Carla.

• 24 Januari 2011 - 18:51

Roos:

Echt leuk dat je zo vaak wat schrijft, ik lees iedere dag trouw mee. Prachtige foto's ook!

Groetjes vanuit het natuurlijk ook prachtige Alkmaar :)
    Roos, Martijn & Marijn