Terug naar Lincoln - Reisverslag uit Lincoln, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu Terug naar Lincoln - Reisverslag uit Lincoln, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu

Terug naar Lincoln

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

02 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Lincoln

link voor het fotoalbum

Dinsdag 1-2-11
Het is ziet er niet verkeerd uit. De wind is gaan liggen, de zon laat een beetje zijn gezicht zien. De wolken nemen toch weer de overhand. Na het ontbijt vertrekken we. Goodbye Sara en Tom en bedankt voor de goede zorgen. De route volgt niet langs de kust maar landinwaarts, in noordelijke richting. Via het plaatsje Lusmden waar ik in 1987 een hele dag heb gestaan om weg te komen met liften. Normaal ging ik altijd wandelen, maar deze dag regende het. Heuvels en in de verte bergen. De zon schijnt volop. We komen aan bij een groot meer en rijden langs de waterkant. De bergen hebben hier sterk gehoekte lijnen, vandaar dat ze “the remarkables” heten. Queenstown passeren we rakelings, de meest toeristische stad van NZ. Bungy jump is hier uit gevonden. We rijden in een vallei waar veel wijn wordt verbouwd. Hier zijn ook scenes van de film Brightflight opgenomen. In de plaats Cromwell, op een hoogvlakte gebruiken we een Thaise lunch. Lang gestrekte hoogvlaktes is nu de hoofdmoot. Het ziet er dor uit, bruin gras en weinig bomen. Hier zorgen de merinosschapen voor de eerste klas kleding van wol van het merk Icebreaker. Nu komen de zuidelijke Alpen. Mount Cook met zijn 3157 m rijst als hoogste berg van NZ voor de lens van mijn camera. Donkere wolken boven de bergen, geven het geheel een onheilspellende blik. Via Lake Tekapo en Geraldine, voor een ice cream stop komen we weer op State Highway 1 en zijn we na 9 uur rijden, inclusief drie stops, weer bij Ruth en Ben in Lincoln, een plaatsje even onder Christchurch. Het weer is hier een stuk beter. Morgen geeft hij 30 graden op en het beste is dat mijn rug de autorit goed heeft doorstaan en de spit aardig is afgezakt. Morgen dus een wandeling bij Christchurch en een duik in de Stille Oceaan.

• 01 Februari 2011 - 20:03

Ciska:

Hoi Cees,
    Weer effe bijgelezen van de afgelopen dagen. Je maakt wat mee!
    Prachtig ook, de reizen, Famous Ben Nevis en dan zo vaak de zee in, dat lijkt me helemaal super. Geniet nog maar veel!
    groetjes uit Lexmond, PWJenC