Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu

Akaroa

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

03 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Donderdag 3-2-11

link voor het fotoalbum (met wat nieuwe foto's)

Het is half negen als Johan en ik richting het schiereiland, Bank Penisula) rijden. Ben heeft voor ons geregeld, dat we vier uur kunnen kayakken, met een gids. Het eerste stuk is vlak, links van ons de 800 m hoge heuvels en aan de rechterkant een zeemeer met aan de waterkant veel lage begroeiing. Nu gaan we landinwaarts en gaat het weer slingerend omhoog en naar beneden. Het heeft een grote inham aan de binnenkant van al deze heuvels, die in een cirkel lijken te staan. We komen aan in het plaatsje Akaroa. De gids gauw gevonden, maar al snel blijkt dat we voor ons alleen mogen gaan. Er staat wel wind maar het in overkomelijk. Onze man zegt dat we vandaag wel dolfijnen tegen zouden kunnen komen. Als je in de Golden Bay heb gekayakt dan is dit niet erg interessant. Dolfijnen zouden het een stuk mooier maken. Als we de hoek om gaan komen er toch wat meer deining op het water. Bij een strandje gaan we aan land. We besluiten om na deze break, de volgende bocht om te gaan en als het er nog steeds een beetje van hetzelfde uitziet, we terug peddelen. Uiteindelijk hebben we 2 uur ipv 4 uur geroeid. Het was evengoed mooi. Lekker gelunchd in dit plaatsje. Nu heb ik mijn Black Mac (bier) toch nog gekregen. (zie verhaal van gisteren). Terug rijden we toeristische route dat zijn de laatste 8 foto's van het fotoalbum en kun je zien hoe het eruit ziet. Morgen gaan we weer richting Richmond

• 03 Februari 2011 - 19:47

Carla De Kroon:

Hoi Cees,
    Dank je wel voor je mailje,het viel erg
    mee in het ziekenhuis,ik mag de oude
    behandeling gewoon vervolgen.Leuk dat je zoveel doet daar.
    Geniet er maar van en nog veel plezier.
    Groetjes Carla.