Hittegolf - Reisverslag uit Richmond, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu Hittegolf - Reisverslag uit Richmond, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu

Hittegolf

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

06 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Richmond

link voor het fotoalbum http://www.avtexel.nl/NieuwZeeland2011/album/index.html

Weekend in Richmond 5 en 6-2-11
Zaterdag is er markt in Nelson en straattheater. Daar gaan we heen. Het spel op straat valt wel tegen. Voorspelbaar en beetje flauw. Het is aardig warm in de stad. Vandaag mogen we op de kinderen van Biem en Avril passen. Ze moeten naar een bruiloft. Dat is de reden dat Johan en ik alleen naar Rabbit Island gaan zo'n 20 min rijden. Een eiland van 5 bij 2 km. Verbonden met het vaste land door een weg. 's Avonds komen twee dochters van Jonnie (Ruiten) Vlaming op visite. Ze zijn voor 4 weken in NZ. De ene Sara genaamd heeft al een 4 maanden in Australie gezeten en Rose de ander is uitgezonden naar Afganistan. Ze had daar een verzorgende medische taak. We zitten op het terras tot even voor 12 uur. Ze blijven slapen.
Zondag is het nog warmer. De meiden Ruiten gaan 's morgens alweer vroeg op pad. Niet te lang in de auto zitten, het wordt een mooie dag. 's Middags gaan we naar Rabbit Island met de kayaks. Bij de brug gaan we te water. We willen het halve eiland rondpeddelen. Het eerste stuk is makkelijk. Eigenlijk binnenwater. De berg Ben Nevis kijkt ons in de rug. Even verderop springen de vissen weer boven het water uit. Het is een mooie omgeving. Het wordt nog steeds laag water. Dus als we bij de zeemonding komen, worden we gewoon meegenomen in de stroom. Iets bij de kant blijven anders krijgen we teveel branding. Het laatste stuk is wat ruwer water en we moeten ook schijn tegen de golven in. Dat lijkt meer op het echte werk. Cisca staat even verder op met de auto. Als wij er aan komen ligt zij al in het water. We volgen haar voorbeeld. Het is echt warm 29=30 graden. Later voor het nieuws horen we dat in Timaru (even onder Christchurch) het 42 graden was geweest en morgen wordt het daar 15 graden, dat voorspelt weer regen. Op het terras voor de 3 op een navolgende dagen is het 's avonds goed toeven.

• 06 Februari 2011 - 18:21

Mirjam A.:

Hoi Cees, zo te lezen gaat het prima met je, leuk de verhalen.
    Geniet er nog even van, want het zit er bijna op.
    Vandaag de 2de etappe van de 60 gelopen, op het strand werden we door wind vooruit geblazen. Dit trajct loop je toch voor je plezier, zo mooi

groetjes Mirjam Arkenbout