Rainy day 28-1-14 - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu Rainy day 28-1-14 - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu

Rainy day 28-1-14

Blijf op de hoogte en volg Cees

28 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Zondag heeft het de hele dag geregend. In totaal 25 mm. Dus niet naar Gerrit. Moest op de fiets, wilde niet als een verzopen kat aankomen. De volgende dag is het weer prachtig. Johan en ik fietsen naar Rabbit Island een goed uur fietsen. Daar komt Cisca met kleindochter Helena om de lunch te brengen. Lekker in het zonnetje op het grasveld worden de inwendige mens tevreden gesteld. Er komen weer donkere wolken rond de heuvels van Nelson. We fietsen terug en gaan richting vliegveld. Daar kan ik voor een week een Toyota Corolina huren. De prijs is goed. In huize Vlaming zijn 4 kuikens uit het ei gekropen. Helena is er niet bij weg te slaan. Hij geeft een paar dagen mooi weer op. Dus vandaag, dinsdag de 28 januari, ben ik om 9 uur vertrokken. Eerst naar de supermarkt om wat eten in te slaan. Het is warm weer en ik ga richting de Westkust. Rij via een zijweg naar Nelson Lakes. Dertig jaar terug om het meer gewandeld, nu alleen een rustpauze. Weer terug op de weg naar Murchison. Het tweedehands winkeltje is hier nog steeds en koop voor een paar dollar twee cd. De radio in de auto heeft weinig bereik. Het is een prachtige weg naar de kust. Je volgt de Bunnerrivier en aan de ander kant begint meteen het groene woud. Bij een afslag pik ik een lifter op. Het is een jonge Zweed. Voor 4 weken hier en dan voor een jaar naar Australië. Weet nog niet wat hij gaat studeren. Waar het ik dat meer gehoord. De cd’s had ik achterwege kunnen laten. We hebben genoeg uit te wisselen. Hij wil eigenlijk naar Westport maar als hij hoort dat ik naar Greymouth ga, wil hij ook die kan op. Bij de Pancake Rocks is natuurlijk een verplichte stop. Daar komen we in gesprek met een tourbuschauffeur, in het café. Hij raadt mijn meerijder Flip om zeker naar Milford Sound te gaan. Het is eigenbelang, maar het is aardige vent. Hij lijkt een beetje op MacCloud, alleen iets grijzer. We rijden verder langs een mooie weg langs de kust. Een paar keer stoppen om plaatjes te schieten. Daar is de monding van de Greyriver oftewel Greymouth. Hier laat ik Flip achter. Hij gaat naar een Backpackershostel en we spreken af als hij morgen om 10:00 uur staat waar ik hem heb afgezet, dan kan ie weer meerijden. Na wat getoerd te hebben, door het plaatsje vind in het Holiday Park. Een camping waar je ook een kamertje kan huren. Het ligt dichtbij zee en kan de zon weer onder zien gaan in de zee. Kom morgen maar weer terug nadat je Nederland weer een klein beetje heb opgewarmd. Hij geeft voor morgen nog wat nattigheid op, dus de tent maar een andere keer. En morgen weer verder langs de kust richting gletsjers en regenwoud. Komt dat zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 1730
Totaal aantal bezoekers 30228

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 17 Februari 2014

Nieuw Zeeland 7

08 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Down Under

Landen bezocht: