Geen Haast 31-1-14 - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu Geen Haast 31-1-14 - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu

Geen Haast 31-1-14

Blijf op de hoogte en volg Cees

31 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Het is behoorlijk bewolkt rond de bergen. Geen vlucht dit keer. Heb al 2 x boven de bergen gevlogen met een vliegtuig. En wil alleen als het goed weer is en je de besneeuwde toppen en de Tasmanzee kan zien. Even verder op richting het zuiden is de Coplandtrack. Deze tocht brengt je in ongeveer 7 uur klauteren bij een hut en daar is als hartelijk welkom een “hotpool” in de pure natuur aanwezig. Heb er echt over gedacht dat te doen. Maar de hut was de komende dagen al volgeboekt. Goed dat er internet is, want het kantoor van DOC (Department of Conservation) is al om 14 uur gesloten. Ik rij naar het zuiden. De vele regenval doet een woud, ontstaan waar je u tegen zegt! Ik kom weer dichterbij de kust en passeer een paar meren. Bij Ship Creek loop ik even op het strand. De golven komen groot aan rollen. Pas op de zandmuggen! Bij het plaatsje Haast (spreek uit Heest) rijd ik door. Eerst wilde ik hier blijven maar de plannen zijn iets veranderd, vandaar geen haast. Ik gaan nu over de Haast Pass weer landinwaarts. Wat een prachtige weg, langs de Haastrivier en bergen met sneeuw. Het wordt weer warm. De koperen ploert doet zijn werk. Ik fungeer als vuurtoren vanavond. Langs deze weg zijn allerlei “stops”, vVanwege het uitzicht, de waterval, boswandeling of blue pools. Heb ze bijna allemaal gedaan. Ik spreek een Engelsman uit Manchester en die zegt dat er vandaag geen helikopters vlogen, vanwege de bewolking. Goede beslissing dus om verder te gaan. Op een gegeven moment verandert het landschap. De heuvels zijn niet meer met bomen bezaaid maar lage begroeiing. Hier valt minder regen. Ik pik een Duisters op (mijn goede daad ook weer gedaan vandaag) Hij is voor ruim 8 maanden in NZ en heeft net een track van 4 dagen achter de rug. “Dan heb je vast zin in een douche?”: vraag ik. Maar hij had al in de rivier zijn eigen opgefrist. We rijden langs het meer Wanaka en het meer Hawena met prachtige vergezichten. In Wanaka verlaat mijn passagier me weer “and he is going his own way”. Ik ga naar de camping, de vertrouwde plek, al is er veel veranderd. Ik besluit vandaag te tent op te zetten. Het was hier de afgelopen dagen 30 graden. Het is 22:00 uur en de mensen zitten nog lekker buiten met een alcoholische versnapering. Tijd om je te onthaasten!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 30235

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 17 Februari 2014

Nieuw Zeeland 7

08 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Down Under

Landen bezocht: