Vossenstreken 30-1-14 - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu Vossenstreken 30-1-14 - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu

Vossenstreken 30-1-14

Blijf op de hoogte en volg Cees

30 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Als ik wakker word, is het beter weer dan ze opgaven. Na een stevig ontbijt op pad naar Lake Matheson (reflectie meer). Je moet wat jaren geduld hebben want 27 jaar geleden was ik hier ook en toen regende het pijpenstelen. Dus de hele dag maar in de kroeg gezeten. Met Marijke in 2002 was het aardig bewolkt en nu hier en daar een wolk maar ook veel blauw. Het is een drukte van je welste bij het meer. Het is nu perfect de weerspiegeling van de bergen in het bijna rimpelloze meer. Net wat ik zei, je moet geduld hebben. In het café bedient een Nederlands meisje. Ze is hier al voor een jaar maar daarna weer terug naar Australië. Haar werkvergunning is hier afgelopen. Ik vraag waarom ze niet gaat emigreren? Nee, dat toch niet. Familie blijft toch trekken, denk ik. Ik besluit om weer naar de gletsjer te gaan. Nu is er veel meer te zien dan gisteren en blauwe lucht er boven. Als ik terug ben in het plaatsje denk ik er over na om een helikopter vlucht te nemen. Als zo vaak komt de bewolking toch weer tegen de bergtoppen opzetten. Ik wil niet met mijn hoofd in de wolken! Misschien morgen maar hij geeft meer bewolking en regen op. Je moet geduld hebben met Fox.


  • 30 Januari 2014 - 10:04

    Maartje:

    Wat een mooie foto's.
    Senna is heel blij met haar kaart!! Dank.
    Kus van ons.

  • 30 Januari 2014 - 13:57

    Corrie:

    wat een prachtige foto's Cees. Blijf nog maar een dag zitten bij dit schitterende meer.

  • 30 Januari 2014 - 15:23

    Marijke:

    Die vos lijkt nog mooier dan Franz, of komt dat door de zon?

  • 30 Januari 2014 - 16:56

    Gidion:

    Hoi Cees,

    Mooie verslagen en foto's. Het verhaal over je verloren paspoort was een topper.
    Gelukkig is alles goed gekomen.

    De nieuwe Plus schiet al aardig op. Zijn druk bezig met de binnenkant. Vloerverwarming is aangelegd en zal morgen worden volgestort met beton.Dan nog tegels erin en inrichten maar.

    Veel plezier en geniet nog van je reis

    Gr. Gidion

  • 30 Januari 2014 - 18:13

    Cocky:

    Hoi Broer ,wat weer een geweldig mooi verslag word er helemaal stil van ! Blijf genieten en foto,s maken en links rijden !!! Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 30227

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 17 Februari 2014

Nieuw Zeeland 7

08 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Down Under

Landen bezocht: