Oost West 4-2-14 - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu Oost West 4-2-14 - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu

Oost West 4-2-14

Blijf op de hoogte en volg Cees

05 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Vroeg wakker, de tent is nat van de dauw. Het is nog erg stil. Gisternacht huppelden er nog 5 konijnen over het terrein. Ik ga een puist beklimmen, hardloopschoenen aan en camera mee. De zon is nog niet op en verschuilt zich nog achter de heuvels. Na een goed half uurtje ben ik boven. Aan de ene kant het meer met verscholen zon en aan de andere kant de besneeuwde bergen, met door de zon beschenen kruinen. Boven waait het aardig. Voor de rest is het land met bruin gras. Mackenzie land, het land van de marinoschapen en het merk Icebreaker. Als ik terug, ben is de tent opgedroogd, want de zon staat er op en is al aardig warm. Om even over 10 uur rij ik weg. In oostelijke richting, na wat heuvels en weer een kloof, kom ik op het platteland rondom Christchurch. Op een gegeven moment geeft de auto 33 graden aan voor buitentemperatuur. Gelukkig heeft de auto airco. Volg nu een bezienswaardige route. Eerst langs boerenland en vrij vlak en recht daarna kom ik weer in de heuvels en via een kloof met een rivier op de bodem met lichtblauw water, verlaat ik de route en sla af. Om bij de westkust te komen heb je drie passen. Vandaag ga ik via Arthur’s Pass. Een prachtige route eerst nog kale bergen en veel boerenland. Stop bij Castle Hill, een heuvel met allemaal rotsen van leemsteen. Door erosie tot kunstwerken geworden door de natuur. De weg slinger omhoog en weer naar beneden, passeer een rivier d.m.v. een brug en een paar meren. De vallei wordt nauwer en bij het plaatsje Arthurs Pass ga ik weer even wandelen naar de Devils Punchbowl waterval. Weer flink klimmen via traptreden. gelukkig niet zo veel als gisteren. Als ik mijn weg vervolg, zie ik al dat de bewolking verderop dreigend wordt. Het waait nu ook behoorlijk hard. Je rijdt letterlijk de koud in. Was het bij Castle Hill nog 28 en nu 30 km verder, geeft de thermometer 15 graden aan. Oost, west het is kou wat rest. Ik was van plan om naar Greymouth te gaan, waar mijn reis begon. Maar via een toeristische route beland ik bij Lake Brunner. Er is hier ook een motorcamp en ze hebben een cabin. De tent kan in zijn zak blijven. En morgen weer terug naar Richmond.

  • 05 Februari 2014 - 07:19

    Roos:

    Ha, ik moest meteen aan Sommetjes denken toen ik die foto met die rotsen zag! Klinkt allemaal weer prachtig Cees, nog veel plezier voor de komende tijd daar! Groetjes, Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 30230

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 17 Februari 2014

Nieuw Zeeland 7

08 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Down Under

Landen bezocht: