Waitangi Day 6-2-14 - Reisverslag uit Richmond, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu Waitangi Day 6-2-14 - Reisverslag uit Richmond, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu

Waitangi Day 6-2-14

Blijf op de hoogte en volg Cees

06 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Richmond

Wat heb ik lekker geslapen, rijden is toch ook inspannend. Gisteren heeft het nog flink geregend. Het rare is een paar kilometer verderop is geen spat gevallen. Vandaag is het een officele vrije feestdag in NZ. Ze herdenken de ondertekening van het verdrag met de Maori’s in 1840 in Waitangi Day. De meeste winkels zijn dicht. Tijd om naar de film te gaan. Johan en ik rijden naar Nelson in 25 minuten. Het is rustig in de stad. In de supermarkt, die wel open is halen we wat drinken en een versnapering. De film wordt uiteraard: THE HOBBIT THE DESOLATION OF SMAUG. Gelukkig voor mijn niet in 3D, dat kan mijn kunstoog niet aan. Ik vond het prachtig en herken sommige landschappen. Het is een beetje onwerkelijk als je weer naar buiten staat. ’s Middags is het weer tijd voor een duik in zee. Het water is gewoon warm en het is zelf koud als je eruit gaat vanwege een briesje. ’s Avonds bij vrienden van Johan en Cisca te eten Colin en Adrien genaamd. We pikken een ouder stel mensen op. Deze hebben een vakantiereis naar Israel en Turkeij gemaakt en willen daar graag over vertellen. Colien en Adrien willen ook graag zo’n reis maken en vroegen of Johan en Cisca misschien ook interesse hadden. Op het menu stond een geschoten wildvarken. Het smaakte allemaal voortreffelijk en zo was de bijkomdag snel voorbij.

  • 07 Februari 2014 - 08:47

    John Van Rooij:

    Goedemorgen Cees, Ik kreeg via Simon deze link door en heb je verslagen eens rustig zitten lezen. Ik denk dat je je roeping gemist hebt. Je hebt echt schrijverstalent. Ik krijg in ieder geval door het lezen een goede indruk van het gebied. Ik wens je een hele plezierige tijd toe op deze bijzondere plaats.

    Hartelijke groeten, John

  • 07 Februari 2014 - 14:15

    Carla:

    Hoi Cees,

    Al je verslagen achter elkaar gelezen wat een mooie reis !!!
    En prachtige foto's.
    Nog veel plezier de laatste week en goede reis terug !!

    groetjes Carla en Jack.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 30236

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 17 Februari 2014

Nieuw Zeeland 7

08 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Down Under

Landen bezocht: