Super Saterday 25-1-14 - Reisverslag uit Brightwater, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu Super Saterday 25-1-14 - Reisverslag uit Brightwater, Nieuw Zeeland van Cees Timmer - WaarBenJij.nu

Super Saterday 25-1-14

Blijf op de hoogte en volg Cees

25 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Brightwater

Johan en Cisca zijn een weekend weg. Een bijeenkomst in Kaiteriteri met Bright Hope World, kijk eens op http://www.brighthopeworld.com/index.asp . Echter ze komen vrijdagavond al terug. Cisca heeft al een tijdje last van de luchtwegen. Dat houdt in dat ze een droge hoest heeft en daar vooral ’s avonds last van heeft. Dus kwamen ze toch weer thuis. Johan is de volgende dag, zaterdag weer heen gegaan. En Cees is met de helm op, want die is hier verplicht, op de gewone fiets gestapt. Eerst richting centrum. Dat gaat makkelijk, het glooit wel maar is hoofdzakelijk naar beneden. Bij een druk kruispunt met stoplichten moet het fietspad verder gaan naar Brightwater. Nieuw Zeeland begint ook met fietspaden aan te leggen. Je mag fietsen op de autowegen maar dat is nogal gevaarlijk. De Kiwi’s zijn geen fietsers gewend. En neem nu zelf als wij op de weg van Den Helder naar Alkmaar gewoon op de weg zouden fietsen en de snelheid is hier nog 100 km/u ook. De weg is wel iets breder. Ik zie het fietspad niet en vervolg mijn weg. In ga richting Rabbit Island, waar we vaak gaan te zwemmen. Nu besluit ik toch bij een zijweg rechtsaf te slaan. Zo kom ik toch op het fietspad van gravel. Ik rij nu langs de kust. Het is laag water, dus je zou er ook kunnen lopen. Hier zie ik baan waar ze met karretjes met zeilen rondjes rijden. Net als bij met karten. Ik rij weer richting Richmond en Nelson en na een keer rechts af te slaan, kom ik weer bij het drukke kruispunt. Een bordje verwijst naar het rijwielpad, de eerste keer helemaal over het hoofd gezien. Ik rij over het fietspad langs wijngaarden en sportvelden. Er wordt gecricket en er is een wedstrijd van BMX, autopeds en skateboarden op een rampparcours 9raar woord) aan de gang. Nu kom ik op de grote weg naar Motueka en besluit het fietspad te verlaten. Er is een restaurant wat ik wil bekijken. Ik heb Johan en Cisca een etentje beloofd. Het restaurant valt tegen is alleen donderdag tot en met zondag geopend van 11:00 uur tot 15:00 uur. Dat wordt dus niks. Ik ga weer landinwaarts en ga over de gewone weg richting Brightwater. Het fietspad vind ik niet. In het plaatsje trakteer ik me zelf op een Hokey Pokey Icecream en na een stukje weer over de grote weg naar Richmond, besluit ik toch de binnenweg te nemen. En waarachtig ik vind het fietspad weer. Rij bijna langs Gerrit Vlaming. Volgende week maar weer eens bij hem langs, om een bakkie. Gerrit heeft zijn boomgaard (Cox) opgeruimd en verhuurd nu zijn land aan een groenteteler. Veel makkelijker, Gerrit! Als ik in Richmond aankom ga ik nog even naar de supermarkt Pak’nSave. Hoe zou het zijn in De Cocksdorp met de nieuwe winkel? Weer thuis gekomen is het lekker zitten met een bak koffie. De benen hebben het vandaag weer vijf uur moeten volhouden. Het weer was licht bewolkt met af en toe de zon en een flinke bries. Al met al een superdag!

  • 25 Januari 2014 - 11:11

    Cocky:

    Hoi Cees ,dat was weer een mooi verslag van je reis lijkt me doodeng om daar te fietsen .Als je Gerrit ziet en spreekt doe hem de groeten .Wens je nog heel veel plezier ,fijne gezellige mooie dagen ! Met heel veel liefs voor iedereen van de fam. Vlaming .

  • 27 Januari 2014 - 14:48

    Fey.timmer:

    leuk verslag cees'.ben wel een beetje jaloers..maar ik reis mee via de p.c.groet je grote zus.ysie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 30221

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 17 Februari 2014

Nieuw Zeeland 7

08 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Down Under

Landen bezocht: